onsdag, maj 31, 2006

Divisionsmobilisering

Efter en dags planering av Divisionsmobiliseringen, mitt distrikts konferens som kommer vara i slutet på september, så vet jag att det kommer bli riktigt riktigt bra. En blandning av gammalt och nytt på ett förhoppningsvis väldigt attraktivt sätt.
Kom!

Se www.fralsningsarmen.se/vastradiv för mer info, där kan man klicka på en länk med divisionsmobilisering.

Min flickvän har idag fått besked att det betyg hon pluggat upp för tre år sedan inte längre gäller. Det innebär att det blir svårare för henne att komma in på den psykologutbildning hon söker.
Så sjukt.
Man måste ha toppbetyg för att komma in. I alla ämnen. Gympa, träslöjd, musik, konsthistoria. ALLT! För att bli psykolog! Förr hade de iaf intervjuer som man också kunde komma in på, men nu är det borttaget och betygssökning är det enda som finns kvar. Anledningen? Jo, man tror inte på intervjuer längre. Psykologer som inte tror på intervjuer??? När förlorade man tilltron till sin proffesion?

Jag har idag fått tv-spelstumme efter att ha spelat hela gårkvällen. Har fastnat lite i ett spel. Gör det ibland. Och då måste jag spela skiten ur spelet för att jag ska förlora intresset. Om jag bara spelar då och då bygger jag upp värsta suget, men om jag spelar en massa en gång, så jag tillslut kräks på det, då tänker jag aldrig mer på det. Så det är det jag sysslar med nu. Fin självkontroll.

peace out.

Inga kommentarer: