måndag, maj 29, 2006

I love weddings

Jag älskar bröllop. Inte bara för att det är härligt att se människor man tycker om lyckliga, utan för allt som är runtomkring. Att klä upp sig, att se andra uppklädda, att läsa i de små festhäftena, att äta god mat, att träffa folk. Ja, det är helt enkelt ljuvligt! Jag är så glad att vi ska på många bröllop i sommar! Till folk som vi verkligen tycker om!

I torsdags fick jag för mig att jag kanske borde köpa en vit skjorta att ha på mig till bröllopet. Det visade sig vara mycket lättare sagt än gjort. Tydligen har jag en grymt smal hals. en 37a. Det är ungefär som att vara kille och ha 37 i skostorlek! Det är med andra ord väldigt svårt att hitta en skjorta som passar. Till en början gick vi till lite billigare affärer som Åhlens, men ju snarare vi förstod att inget passade gick vi vidare till dyrare Zara Man, och Debenhams. När man inte ens på Debenhams kunde ge mig en sketen passande vit skjorta och de lite förläget hänvisade till Ströms, "fast de är lite dyra" så var vi tvungna att gå på det. Men när Debenhams säger att något är dyrt. Då är det verkligen DYRT!
Men Ströms har verkligen fina skjortor. Och dyra. Denna ska jag ha resten av mitt liv (i alla fall om det ska löna sig...)

Inga kommentarer: