lördag, juni 24, 2006

Chansfotboll

Det var trevligt igår ändå. Vi gjorde det till en arbetsdag, typ. Jobbade mycket med bilen och åt under tiden god mat tillsammans med Jonnas föräldrar. Ingen hype, inget krystat, bara avslappnat och trevligt. Skönt. På kvällen stack vi till det här Timans där allt, för mig, gick ut på att träffa mina vänner som jag inte träffat på länge.

Ikväll så gäller det då... Sverige mot Tyskland.

Känns som att vi kan vinna. Eller förlora (strålande analys). Sverige spelar nån slags chansfotboll. Inte kontringsfotboll, men allt känns lite chansartat. Vi har liksom chansen, och det kan gå, men det kommer inte vara vackert och vi kommer antagligen inte vara värda det.

Efter Brasilien - Japan blev detta ännu klarare. Vilka tomtar Sverige är. Brasilien är kungar. Nu spelade de iofs mot ett offensivt relativt svagt lag, men ändå. Vilka passningar, vilka dribblingar, vilken spelförståelse - vilket lag! Sverige kommer aldrig komma upp i den klassen, och tills dess så är vi ett chanslag, som har chansen, säkert kommer ta den, men inte vara värda den. Som Grekland i EM.

Well, det här säger jag nu, efter tre gruppspelsmatcher. Efter klockan "sent" ikväll säger jag säkert något annorlunda.

Nu ska jag åka lira boll på Snäckan.

Inga kommentarer: