tisdag, juni 20, 2006

Mitt nya hälsosamma liv

Min mage börjar pösa. Inte sådär vackert, utan hängigt. Fladdrigt, liksom. Sådär som jag inte gillar. Fettigt.
Den har en förmåga att göra det då och då, när jag äter för mycket och rör mig för lite. Som tur är så tillbringar jag sommaren med Jonna. Och hon rör på sig. Hon är hälsosam. Så imorse gick vi en timme tillsammans. Skönt, på något krystat sätt.

Kom hem till mitt barndomshem igårkväll. Mor och far har hyrt ut lägenheten under tiden de är på Hawaii. Killen som har bott här har brutit mot alla avtal i kontraktet. Han har rökt så det stinker i hela lägenheten, han har haft hund som han stängt in på toan så att dörrar, väggar och allt möjligt är helt demolerad. Och så har han satt ljus alldeles för nära det valvade taket så att det är sot och stearinstänk runtom. Omöjligt att få bort. Lider med mina föräldrar som tvingas ta i detta när de kommer hem. Tills dess gör vi allt vi kan för att få bort lukten.

Är nu kontorslös. Kontoret är flyttat till Örebro, och eftersom jag inte har bostad varken i Stockolm eller Örebro så har jag alltså flytt till Gotland. Med datorn. Dvs kontoret. Så nu sitter jag här och ringer samtal och knapprar på datorn.

Reviderat slutresultat Sverige - England: 2-1 Men Larsson når fortfarande inte toppform. Allbäck och Ljungberg gör mål.

Inga kommentarer: