torsdag, juni 01, 2006

Nenne i farstun

Utanför mitt fönster ekar allsången från "Vill ha dig" med Nanne Grönwall. Det är vårfest i Sumpan och festen sker tio meter från mitt fönster. Hela rummet skälver, fönstrerna skallrar och de tjuter i öronen när det där lilla irriterande ljudet mitt i refrängen på "vill ha dig" ljuder.
Trevligt, på något makabert sätt. Vad en konsert med Nenne innehåller? Tre låtar - Vill ha dig, avundsjuk, och den där andra låten med One More Time (dvs fam Grönwall) körde nån melodifestival. Resten? Covers. Just nu "Sånt är livet" som extranummer. Lite komiskt. Hon känns ju som rätt "stor", men lever egentligen på tre låtar. Som hon kanske inte ens skrivit själv?
Äh, nog nerklankat.

Jonna har kommit tillbaka hit nu. Men just nu sitter hon och ser ett avsnitt 24. Hon har följt säsongen, och det har inte jag. Och jag kan omöjligt se ett avsnitt mitt i en säsong. Så då smet jag iväg. Till datorn. Och skriver här.
Hon hade förresten läst lite här på bloggen och kunde inte förstå hur i friden jag kunde träffa någon på gotlandsbåten hela tiden. Det första och enda hon gör när hon är på båten är att springa runt och leta efter folk hon känner och kan prata med. Oavsett hur lite eller mycket hon känner dem. Med andra ord är hon alltså en sådan som jag med allt vad jag har försöker undvika. När jag är på det humöret.
Skönt att vi kompletterar varandra.

Har för övrigt inte lyckats döda mitt xbox-spelberoende än... Det tar längre tid än jag trodde... Men nu är det inget supersug längre iaf. EvolutionSoccer 4, tror jag det heter. Det är iaf ett fotbollsspel där man ska spela med ett lag som man själv ska värva och köpa och träna sina spelare. Samt spela och vinna matcher, turneringar och ligor. Kul! Och lärorikt! Bra uppladdning inför VM också.

hai!

Inga kommentarer: