måndag, juni 19, 2006

Nostalgikick

En av mina närmaste vänner från min uppväxt gifte sig i helgen. I dalarna. Det roliga i sammanhanget är att han, utan min inblandning, har träffat en av mina klasskamrater från 1:an! i slutet på 80-talet så bodde jag i Borlänge några år och gick mina första år i skolan där. Där fanns en Linda som alltid hoppade hopprep, gick i träskor och hade sidotofs.
Flera år senare ringer min kompis från högstadiet/gymnasiet och frågar om jag känner någon Linda från borlänge. Det tog en tid innan jag fattade vem han pratade om. Så sjukt liten värld vi lever i. Att sedan i lördags se de gå ner för stora tuna kyrkas gång och lova varandra evig trohet - det kändes sjukt sjukt konstigt. Och superkul! Det kommer bli bra, det vet jag.

Att höra brudens far berätta historier om Linda från när hon gick i lågstadiet, dra upp mina gamla turtles-kompisar och se bilder från Linda när hon var liten mycket nostalgi. Men ännu mer att åka runt till mina gamla kvarter. Börja minnas hyss man gjorde, vägar man gick till skolan, hemliga kojor, minnen från pappas felparkeringar (med medföljande bot), vilket fotbollsess man var på skolans fotbollsplan. Dessutom bodde vi i samma lägenhet vi bott i. Hjälp. Vilka minnen. Vilken nostalgikick. Jonna var med också. Kul att få visa henne.

Imorgon: Sverige - England. 3-1 till Sverige. No doubt.

Inga kommentarer: