tisdag, juni 13, 2006

Protestbrev

Back again.
Har under veckan som gått varit på gotland utan tillgång till dator. Nu när jag är tillbaka spenderar jag mesta tiden med att försöka packa så mycket jag kan. Utflytt på torsdag.

På gotland har det varit svensexa, student och självklart en bedrövlig fotbollsmatch.

Ang fotbollsmatch så kommer jag alltid på mig själv med en självrannsakning. Oftast kommer den när jag står upp balanserandes på en soffkarm med händerna på huvet slitandes i håret, och i tankarna kväver fredrik ljungberg som missade det givna läget. Tankarna går oftast - är jag verkligen så intresserad av detta som jag utger mig? Kan jag verkligen engageras så mycket av proffisionell bollsparkning så att jag knappt kan se, knappt kan sitta ner, skriker rösten av mig och pussar killar när det blir mål?
Och i några sekunder kommer jag på mig själv hur larvig jag är, för att i nästa sekund kasta mig ner på knä och med tårar i ansiktet skälla ut Zlatan för att han är så sjukt seg och saknar spelglädje i sina dragningar. Framför TVn, framför de andra som jag ser matchen med.
Skönt att jag ska se den med farfar på torsdag. Då kanske jag slipper obehagliga blickar från mina vänner...

Magnus gifter sig på lördag. Min vän från gymnasiet på gotland. Helt sjukt. Lilla magnus, liksom. Många par nu såhär på sommarkanten, förresten, som är i fokus. En annan kompis som kärleksbubblade igår om sin tjej som ska bli hans tjej officiellt i veckan när de fått träffa varandra och säga "nu kör vi".

Under gårdagen började aktion Rädda Dragudden. På www.dragudden.blodocheld.se fanns protestformulär som gick till ledningsrådet och kristina frisk som arbetar med frågan. De ska prata om det idag, det blir intressant att se dess resultat. Ännu intressantare att jag i eftermiddag ska träffa henne i ett annat ärende. Undrar så hur hennes reaktion till protesten är!

Dags att packa. so long.

1 kommentar:

Mackan sa...

Lycka till med mötet. Och packningen. Och allt annat. Har inte riktigt koll, men det är till Örebro du flyttar, inte sant?