lördag, juni 24, 2006

Slut. Givet. Trist.

Sagt som gjort. Sverige ut. Slut på sagan. Eller sagan... Usla förVM-matcher, usel form på våra forwards, ingen högerback och en kass vänsterback. Well... På pappret kanske vi har några superstjärnor, men egentligen... Som jag skrev tidigare. Vi spelar chansfotboll - ibland går det, ibland går det inte. Idag gick inget. Givet.
Men trist. Min hals är hes, min gula landslagströja fläckig av svett och mitt humör i botten. Skit. Trist.

Livet går väl vidare, antar jag. Ska sätta mig inne och göra något för att glömma omvärlden ett tag. Typ se Argentina - Mexiko för att få någon att hånskratta åt.
Eller kanske hänga upp världen på saker runt omkring matchen. Som att domaren var köpt. Eller att Robert Perlskog är tidernas sämsta kommentator. Glider in på anekdoter om japaner när ljungberg skär in i straffområdet med bollen. Överanalyserar situationer som är av noll intresse. Skriker engagerat och glatt när tyslkland gör mål.
Fy.

Inga kommentarer: