onsdag, juni 14, 2006

Smultronställe

Mitt smultronställe i Stockholm har de senaste veckorna varit Fjällgatan. Öster om slussen, utmed fjorden (eller vad det heter - jag menar egentligen bara det där vattnet) en bit, ligger Stockholms svar på Visby. Gamla hus, smala gränder, kullersten. Och så den där bländande fantastiska utsikten som får en att tycka att Stockholm faktiskt skulle kunna kvala in som en av Europas absolut vackraste städer. Breathtaking.

Igår var jag där igen. Denna gången med styrelserna som arbetat i mitt distrikt/division. Det blev en avslutning då distriktet from 1a juli slås ihop med västra divisionen. Hermans heter restaurangen ( http://www.hermans.se/ ) och har antagligen Stockholms godaste vegitariska buffé. Och kakor. Och utsikt. Gå dit! Det är fantastiskt. Och om du bara vill ha buffén kan du efter den ta din kaffe och kanske en glass på cafét ett stenkast längre upp. Det är toppen!

Bufféer är härligt. Om det inte vore för min avsaknad av självbehärskning. Att inse när man inte ska gå en tredje, eller fjärde gång. Det slutar alltid med att jag vaknar upp morgonen efter med en kaloribaksmälla. Sådär så det bubblar äckligt i magen av all - oftast fet - mat.

Nu får jag fortsätta packa och städa min lägenhet. Min godhjärtade farmor hjälpte mig med fönstrarna igår. Så skönt. Bara resten kvar...

Inga kommentarer: