söndag, juli 02, 2006

Dumsnål båtresenär

Tillsammans med alla dumsnåla så anlände vi till Visby klockan 03.00. På natten!! Så idag blev det sömn till 12. Och nu börjar veckan. Med stort V. Arbetsveckan. Politikerveckan. Almedalsveckan. Eller för mig: "(g) som i Gud".
Under just rubriken "(g) som i Gud" går Frälsis, Dagens, missionsbåten Shalom och Bildas samarbete under almedalsveckan. Jag har under hösten suttit med i dess planeringsgrupp som representant för FA och nu är det så äntligen dags. Under fem dagar ska vi ha massa seminarier, café, workshops, eftersnack mm. Det kommer bli spännande. Siewert Öholm kommer leda seminarierna tillsammans med tidningen Dagens chefredaktör Daniel Grahn, Viktor kommer tillsammans med rättvisenätverket Speak ha ett café (med bla andra Alice Bah som seminariesnackare) och shalombåten kommer gå runt och evangelisera. Riktigt spännande. Återkommer om detta.

Veckan i skärgården har för övrigt varit bra. I fredags fick jag träffa min mor och syster för första gången på 6 månader. De har varit på Hawaii och vila upp sig under en 6 månadersperiod. Min syster Elvira, 7 år, har lärt sig engelska flytande, och pratade nästan mer engelska än svenska. Sjukt kul!! Det var såklart fantastiskt att träffa dem.

Nu: förbereda för almedalsveckan - (g) som i Gud

Inga kommentarer: