måndag, juli 03, 2006

Politikerveckan har börjat

Helt slut. Igårnatt var jag uppe till 03 och affischerade inför vår satsning "(g) som i Gud". Upp igen idag klockan 08. Och jag är inte en av de där som inte behöver så mycket sömn. Jag behöver mycket sömn. Och bra sömn. Så idag har jag varit en grinig skit.

Mitt ansvarsområde under veckan och under planeringen inför denna vecka har varit seminarierna. Det är spännande. Siewert Öholm är duktig, och han har massor av kontakter. Men idag har det varit en dag av förberedelser. Och det är inte lika spännande eller glamoröst. Trist, rentav. Men viktigt. Imorgon börjar det på allvar.

Ingången i allt är tanken att om Gud fanns, hur hade olika politiska frågor sett ut då? Till exempel hur familjepolitik, feminism, eller ungdomspolitik hade sett ut. Spännande.

Nu ska jag vara gentleman och göra kvällsfika till min tjej.
Gonatt.

Inga kommentarer: