tisdag, december 19, 2006

Argument mot bredbandsbolaget del 372

Den tragikomiska sagan om bredbandsbolaget fortsätter. Även om jag nu kan surfa utan problem så kom det häromdagen ut en avi från posten på paket från bredbandsbolaget. Idag var jag och hämtade upp det och såg att de hade skickat ett modem till. Även om jag visste att postkillen inte hade en aning om varför så var jag ändå tvungen att fråga om han visste något om det.
"Nä, men rekordet är en kille som vart här och hämtat ut fem bredbandsmodem"
"Är det sant?"
"Ja, och det gjorde mitt eget beslut om bredbandsleverantör ganska lätt", skrattar postkillen. "Du får välja sälja de på blocket eller nåt"

3 kommentarer:

Mackan sa...

Veckans egen bredbandsrelaterade händelse...

Helt plötsligt när jag sitter och är uppkopplad bara dör bredbandet. Det kan hända ibland, speciellt om man kör microvågsugnen (har trådlöst hemma), så jag startar om AP:n och gör en omstart av nätverksinställningarna på datorn.

Utan någon som helst nytta.

Nu hör jag dock att det är upprörda röster i trappen, så jag inser att jag inte är ensam om att ha förlorat uppkopplingen.

Det visade sig att det var en tekniker i källaren som dragit strömsladden till switchen, för att han behövde koppla in sin borrmaskin. :)

"Va? Men ingen använder väl bredband på dagen?"

Emanuel Karlsten sa...

Hahaha!! Den var faktiskt riktigt skön! Ja, det finns nollor och ettor även bland oss människor =)

Anonym sa...

Alltså du låter lite väl kritisk jag menar SÅ jobbigt är det inte ringa och kolla vad paketet är och fått information om att det var ett felutskick, samt jag skulle inte sälja det på blocket för då lär du bli skyldig ddem pengar!