fredag, december 22, 2006

Dan före dan före doppardan

Nu har vi ändrat oss igen. Det blir julafton halva dagen hos Jonna och halva dagen hos min familj. Underligt. Nu blir det alltså den där vanliga julen jag pratat om. Och aldrig riktigt upplevt. Med massor av traditioner som jag kommer vara främmande inför.

Jag är nästan lite spänd inför upplevelsen. Eller det kanske inte alls kommer bli annorlunda. Men kul ska det bli.

Jag har för övrigt haft en ovanligt konstig julhandel i år. Har knappt vart ute och julstressat i affärer alls i år. Traditionsenligt brukar jag annars planlöst springa omkring bland affärer av ALLA dess slag i jakt på något lämpligt. Men i år har det varit annorlunda. Den mesta shoppingen har gått via internet och kommit i paket. Eller så är det upplevelser. Jag vet inte om det är för att jag blivit äldre eller om det är för att vi är så mätta på saker, men nästan ingen i min närhet önskar sig saker i julklapp. Till och med min 7-åriga syster vet knappt vad hon önskar sig. Hon har ju allt. Istället har hon sagt att hon vill ha en resa till mig i Örebro.
Därmed dör affärsshopping. Åtminstone har jag sluppit den i år.

Härmed vill jag också passa på att önska alla bloggare en fantastiskt God Jul!
Det kanske inte blir så mycket bloggande under julen, så:

God Jul, ät mycket gröt!
/Emanuel

3 kommentarer:

Pastor Astor sa...

God Jul!

Anonym sa...

GOD JUL!!

Nineve sa...

God Jul