torsdag, december 21, 2006

Äntligen, tjuvlyssnat!

Det var länge sedan Tjuvlyssnat lyckades skaka fram någon riktigt rolig tjuvlyssning, men idag kom den

"(Tjej ~10 sitter på tåget med sitt busskort och väntar på konduktör ~40)
Konduktören: Hej. Vart ska du?
Tjej: Karlstad.
(Konduktören kollar flickans busskort)
Konduktören: Aha, tyvärr så räcker ditt kort inte hela vägen till Karlstad. Som du ser här så står det "Torsby-Sunne" på kortet. Och det betyder att du som längst kan åka till Sunne genom att använda ditt busskort.
Tjej: Jaha...
Konduktören (viskar): Men vi gör såhär. Jag tar betalt av de andra på tåget och så kommer jag tillbaka hit, så säger du Sunne istället, men jag kan "glömma" det och du kan sitta kvar hela vägen till Karlstad. Okej?
(Konduktören går iväg och tar betalt av de andra, och nån minut senare kommer han återigen till tjejen)
Konduktören: Hej. Dig har jag inte sett förut (blinkar med ögat). Vart ska du då?
Tjej: Karlstad."

1 kommentar:

Johan Nilsson sa...

*skrattar högt* Det där låter som jag det, jag kan absolut inte ljuga. Vet inte varför, men det bara är så. :)