måndag, januari 29, 2007

Bra jobbat, Visby

Min hemförsamling, Frälsningsarmén i Visby, har nyligen dragit igån en ny Gudstjänst-serie. Sweet Sundays (där loggan har sin förklaring delvis i mitt inlägg om cheap monday), där man var fjärde söndag har en egen profil på gudstjänsten:
ABC - Grundläggande, enkelt, entimmesgudstjänst.
Genrep - Ett genrep för dig som kristen, om hur du lever och är kristen utanför kyrkan.
Provrum - Smaka och se, en provapå-gudstjänst gjord för att bara kunna observera, om så önskas. En slags öppning för nyfikenhet och spionage för den som aldrig tagit ett steg i kyrkan.
Big Sunday - Käk, seminarier och gudstjänst. Alltunder en dag. Storsöndag, helt enkelt.

Fräscht, kreativt och modernt. Kolla på introduktionsvideon nedan och inspireras!

5 kommentarer:

Jesper sa...

Ball film. Riktigt bra koncept, tror jag. Vem är det som filmat och klippt det? Det var också väldigt snyggt... Och "Fix you" är kanske det bästa som hänt musiken sedan... .. . The Who. Typ.

Emanuel Karlsten sa...

Viktor Paulsson i Visby (samma kille som jag skrev om i den länkade posten) har gjort det. Duktig.
Och jag håller med om "fix you". Kungligt.

K sa...

Coolt. Mer video till folket. Och konceptet verkar helt rätt. Sweet!

Mackan sa...

Bah! Video....

Skriv en bok, vettja ;)

Allvarligt talat - otroligt snyggt. Och redigerat. Ska inte ens försöka verka som om jag förstår era musikaliska referenser, men snygg musik är det, också.

amiFrida sa...

Härligt Visby! Härligt Viktor!
Härligt manne för att du delade med dig.
Mer "svenska" till folket - jag diggar tydligheten och öppenheten.
Tack!
Ami t