onsdag, januari 10, 2007

Dagens tävling

Sigge har snappat upp en rolig bloggutmaning som jag gått och klurat lite på och nu känner mig redo att publicera.

"Uppdraget är att lista fem saker om dig själv, gärna saker ingen kanske visste, och en av dem ska INTE vara sann. Läsarnas uppdrag är att gissa vilken som är falsk."

Ok, så - är ni med? Här kommer mina fem saker om mig själv. EN av de är falsk:

1. Jag har skapat film som visats på filmfestival.

2. Jag har spelat in radioreklam för socialdemokraterna.

3. Jag lyckades ta mig till första TV-omgången av Vi i Femman.

4. Jag har producerat brända mandlar, anställt andra kids som sålde och tjänade in två månadslöner på två veckor.

5. Jag har rest runt om i Sverige som danskoreograf.


Jag skickar vidare utmaningen till Kotten som jag vet har gjort en hejdlöst massa lustiga saker i livet.

7 kommentarer:

Kristofer sa...

Även om det inte är helt självklart (jag har arbetat som cellolärare utan att kunna spela cello...alls) har jag svårt att du, som avskyr dans, skulle varit danskoreograf. Därmed blir mitt svar 5. Men verkligheten upphör aldrig att förvåna :)

Mackan sa...

Oh, this is so much fun! :D Bra, Manne!

Min röst är på nummer 2 - radioreklam för socialdemokraterna? Skulle inte tro det (men prove me wrong!)

Pastor Astor sa...

Jag håller på koreografen. Utifrån din självbeskrivning på bloggen tycker jag inte att "graciös" är ett ord som riktigt passar. Men, jag kan ha fel, det kan ju dölja sig ett par trikåer och tåspetsskor under uniformen.

marcus sa...

spontant var det koreografin som stack ut som fel.

Cicci sa...

Nejmen jag tror ju att 5an stämmer, har ett vagt minne av att ha sett dig i nån gammal lägertidning från nåt JS-läger. Och mandlar vet jag att du har sålt. Så min gissning är: nummer 3!
För det var ju den som lät mest...normal...
:D

Jesper sa...

jag gissar på mandlarna. Man skall lyckas få andra ungar att sälja bra mycket brända mandlar på två veckor för att dra in två månadslöner själv...

Fantastisk bloggutmaning, förresten!

Jesper sa...

Och givetvis plockade jag upp handsken, Manne... Få se om det går lika bra/dåligt för dig som för mig. :-)