söndag, januari 14, 2007

Idékrossad

Åhnej! Min pension, det som skulle ge mig guld och gröna skoga, är förstörd.

Jag har, för utvalda personer, pitchat en idé om att skapa en site för samåkning. Det är alltid så många tomma bilar runtomkring att det är konstigt att det inte finns en site där man kan lägga upp erbjudanden om att få åka med (mot betalning) dit man ska. Samåkning, billigt, smart och enkelt.

Jag har helt enkelt förutsatt att idén inte finns.

Men så upptäcker jag den idag.

www.samakning.nu

Till och med den internationella varianten (som var min utbyggnadsidé) finns:
http://www.hitchhikers.org/

Och den spelar ingen roll att jag hade gjort de tio gånger snyggare, eller att jag hade mer funktionella idéer. För huvudidén är redan tagen.
Suck.
Nästa gång ska jag googla innan jag spinner iväg..

Inga kommentarer: