tisdag, januari 16, 2007

Reflektioner från en måndagskväll

Varför har de döpt stormen till Per? Och vem döper stormarna? Varför har de bara tjejnamn på stormarna och orkanerna i USA? Varför valde Sverige ett killnamn på den aktuella stormen?

*****

Idrottsgalan igår och kvällens överraskning: Susanna Kallur fick motta Svenska Folkets hyllning genom Jerringpriset. Bäst kommenterar väl Anja Pärson det hela:
"Fantastiskt kul. Det är hon väl värd. Sanna är verkligen en jättetrevlig person."
Så kände antagligen hela svenska folket. "Ja, hon är ju en så trevlig person. Och Tre Kronor har ju redan fått så många priser. Och tänk på den där våldsmannen också. Ja, hon är värd vinsten." Och så satt vi där och ryste när Kallur halvt tårögd och skakig stegade upp och mottog kristallskålen. För tänk så fint. Hon som inte hade nån chans att vinna vann.

*****

Janne Loffe Karlssons skämt om Olof Palme, Fälldin och Vita Husets desertskedar var så oväntat kul att jag skrattade rakt ut i en halvminut! På riktigt! Jag har aldrig hajat att han kan vara kul. På riktigt.

*****

Varför skrattade publiken när FN-killen berättade om massmorden i Dafur (eller var det nu var)?

*****

Vilken fantastiskt produktion som hela gårdagskvällens idrottsgala var! redigerarmässigt, kvalitetsmässigt, programvärdsmässigt ja produktionsmässigt - ALLT var fantastiskt skapat! Känn er stolta MeterFilm och SVT! Läckert! Jag längtar redan till nästa gala!

*****

Har länge funderat på hur jag ska lösa frågan med mina kalla fötter. Jag sitter vid datorn nästan hela dagen (genom jobbet) och får så sjukt kalla fötter. Spelar ingen roll om jag lindar in de i supervarma strumpor, lägger fötterna på en kudde (på golvet) eller går en stund. De blir ändå superkalla direkt. Så. Nu har jag löst det. En värmefläkt! 99kr på Clas Ohlsson!



Är det här det slutgiltiga beviset på att jag är rejält I-landsstörd?

2 kommentarer:

Elin :-) sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elin :-) sa...

Ja det är det! Men vem är inte det...