lördag, januari 20, 2007

Vilka är de?

Tradera är en av nätets roligaste siter just nu. Speciellt om man älskar att göra kap! Själv älskar jag allt som handlar om gratisgrejer, tjäna pengar och göra kap!

Nuförtiden kastar jag aldrig någonting utan att först ha lagt upp det på tradera! Så när mormor under julen hade med sig ett idolkort med autograf från Jill Johnson (som besökt deras pensionärsträff) så var det aldrig tal att slänga. Trots att det stod "Många kramar till Emanuel /Jill Johnson). Nä, istället la jag upp det på Tradera.



Jag la ut ett utgångsbud på 1kr. Idag när jag loggar in på tradera upptäcker jag att budgivning pågått och att högsta bud just nu är 5kr! Med fyra dagar kvar av budgivning!

Själv lämnas jag med den stora frågan; Vilka är dessa människor? Som köper idolkort dedikerade till mig? Vad gör de med korten? Heter de också Emanuel? Eller visar de upp det i en samling och tipexar bort mitt namn?
Och; varför har jag inte upptäckt det här enkla sättet att tjäna pengar på ingenting tidigare?

13 kommentarer:

Jesper sa...

Det här är faktiskt RIKTIGT skojigt. Undrar vad jag skulle få för Göran Kropps gamla avlagda diaprojektor? :-)

Emanuel Karlsten sa...

Oj! Riktigt mycket! Särskilt om du hade lagt upp det som "Göran Kropps gamla avlagda diaprojektor" =)

Nineve sa...

Hur har du löst det med betalningen?

Emanuel Karlsten sa...

Hur menar du? Budgivningen är ju inte slut än, men annars så sätter de in pengar plus frakt på mitt konto och sedan skickar jag till den givna adressen.

cucca sa...

men emanuel, sälja nåot du fått av din mormor ;)

Emanuel Karlsten sa...

Cucca: I know! Ärligt talat har det där bekymrat mig. Men min flickvän försöker övertyga mig att det är bättre att någon annan mår bra av mina grejer än att de ska ligga och skräpa i en låda.

Pust. Skönt. Då fick jag det av hjärtat. =)

Cicci sa...

Vad som också är underligt är att autografkortet där det står "Många höstkramar till Robin & Nilla!" är uppe i 29 kronor. Finns det då fler människor som heter Robin & Nilla som gillar Jill än som heter Emanuel???

Emanuel Karlsten sa...

Nej nej, cicci. Auktionen du hänvisar till har ett utropspris på 29kr. Men ännu har de inga köpare.

Så, som svar på din fråga: Det finns fler självgoda Robin och Nillor, som tror att Jills autograf till dem skulle gå för högre pris =)

cucca sa...

det är faktiskt väldigt sant :)

Nineve sa...

Funderade på att sälja av endel grejjor jag har liggandes....men känner inte alls för att uppge mitt kontonummer till främligar

Emanuel Karlsten sa...

Nineve: Varför ogillar du att ge ut din bankkontonummer? Det är ganska svårt att göra annat än att sätta in pengar på det kontot?

Anonym sa...

Nineve: Och är du rädd för att någon ändå ska kunna överföra pengar från ditt konto är det bara att be banken om ett (gratis) konto till, så kan du ha det för att ta emot pengar från sånt här.

Emanuel Karlsten sa...

Jag kan för övrigt avslöja att idolkortet nu har gått för 6kr!