söndag, februari 04, 2007

Allt går som på räls...

Äntligen är jag kvitt ett problem i mitt liv. Om ändå bara för sex månader. Jag har alltid sett pojkaktig ut. Åkt på barnbiljett i lokaltrafik, misstagits för yngre bror till kompisar på resor och alltid behövt bekräfta min ålder på ställen med åldersgräns.

Min flickvän Jonna har dock omvänt problem. Hon har alltid misstagits för att vara fem, tio är äldre än vad hon är. När vi är ute och går ser det därför ut som att storasyster är ute och går med sin finniga tonårsbror i handen. Två ytterligheter möter varandra, liksom.

Men nu är den tiden över. För igår kom jonna hem med tandställning. Tandställning! Fattar ni så underbart! Detta innebär alltså att hon blir tonåring igen, förlorar åtminstone 6 år, och att vi numera blir jämngamla. Även utseendemässigt, alltså.

För 6 månader iaf. Och tills dess MÅSTE det ju bara ha uppfunnits ett manlighetselexir...

9 kommentarer:

Jesper sa...

*garv*.

själv slipper jag oftast legitimera mig, nuförtiden. Senast var faktiskt när jag skulle tävla i "old boys"-klassen i klättring, då jag var tvungen att visa att jag hade "åldern inne". Det var skönt. Att de frågade, alltså. :-)

Mackan sa...

Manlighetselexir? Trust me, du är immun :)

(Nej, jag skojar. Det här är dåligt maskerad bitterhet för min egen ålder. När jag klippte mig för någon vecka sedan såg det ut som stålull över hela golvet hos frisören.)

Och du, försök hålla igen skojandet med Jonna lite. Du får inte kalla henne för "Darin", prata med henne med din värsta målbrottsröst eller sätta upp en sån där "du måste vara minst såhär lång för att åka i den här attraktionen" över sängen...

Bara så att du inte får några idéer ;)

Emanuel Karlsten sa...

Tack för ert stöd, boys. Och, Mackan, tro mig: Jag får bita mig i tungan varje dag!

Nineve sa...

Helskägg kanske?

Emanuel Karlsten sa...

Helskägg? Har du sett min bild? Ser det ut som en haka som skulle ge liv åt helskägg?
Mitt enda hopp är manlighetselexiret.

Anonym sa...

Hur gammal är Jonna och har hon tandställning i både över och under?

Emanuel Karlsten sa...

Hej anonymous. Jonnas ålder och mer detaljer om hennes person försöker jag hålla från bloggen. Men hon har tandställning både över och under. Och hon är inte tonåring.

Emil sa...

Jag vet hur det känns, när jag praoade på dagis i åttonde klass trodde en förälder att jag var ett nytt inskrivet barn.

Emanuel Karlsten sa...

Emil: Det där var RIKTIGT roligt! Haha! Och det får mig att känna mig lite bättre till mods =)