torsdag, februari 22, 2007

Dagen D blir Dagen B

Himlaskit. Idag skulle ju vara dagen då jag vände mitt liv. Då mitt arbete mot beach -07 skulle påbörjas. Men så helt plötsligt så vänder vädret uppochner på allting. Trist. Så jag sitter inne. Och känner mig dålig. Kanske äter en godis eller två. För jag inte orkar skala en morot.

Och så strösurfar jag för att slå bort tankarna om att jag väljer bort att vara nyttig och hälsosam. Det går långsamt på internet och jag funderar på om det är för att alla andra gör som jag. För att det är sånt skitväder. Vi behöver vår. Ljus. Sol. Värme.

Jag fnissar åt att den tillsynes ganska tjuriga prins Harry har bestämt sig för att kriga på frontlinjen i Irak. Ni vet han som gick med nazikostym på fest. Han som är son till monarkin som vill slå ut självmordsoppositionen i Irak. "Fin måltavla harry blir", tänker jag och drar direkt en cynisk parallel till att det säkert har något att göra med hans mors död.

Nu snöar det mer. Suck.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena, börjar med det viktigaste:

Härligt med snö!!!! Klart vi ska ha mer snö - alldeles för lite idag.

Klart Harry blir en fin måltavla. Å andra sidan.... vilka generaler är inte det?
Vilka härförare eller viktiga personer har genom historiens strider varit måltavlor?

Its nothing new.

Roma victor!!

/Anders (också i gnällestad)