måndag, februari 19, 2007

Inspirationsdag...avslappnar?



Siewert Öholm har i helgen varit i min hemstad, Visby, för att ha en inspirationsdag och tala om den nya TV-kanal han basar över rapporterar Gotlands Tidningar. Verdikanalen
är en kristen TV-kanal i Norge som vill blanda samhällsprogram och klassiska "kristna program".
Detta började Siewert arbetat med redan förra hösten, strax efter att vi arbetade i samma team under politikerveckansatsningen "(g) som i Gud".

Nu var han så i Sverige och redovisade för sin övertygelse om att skandinavien saknar en kristen kanal. Till och med en satsning i Sverige planeras och behövs, menar han, eftersom "debatten har strypts av Sveriges Television, riktiga debattprogram saknas, det finns ingen plats för åsikter längre". Ett problem, kan tyckas, är att Siewerts norska kanal redan stängts ned av norska Telenor pga obetalda skulder på, enligt uppgift, 14 miljoner.

Men, det är klart, Gud gör under. Även om jag har svårt att förstå varför vi måste göra egna TV-kanaler för att nå ut. Jag tror inte det är där vi behöver lägga 14+ miljoner. För även om jag tror vi behöver objektiva debattprogram så är väl inte lösningen att skapa en egen kanal? Men. Jag har inte hört Siewerts tankar. Så: Låt Guds vilja ske.

Men - egentligen - hela anledningen att jag ens började dela med mig av min ickeåsikt ovan är att få möjlighet att publicera följande roliga bild från Siewerts inspirationsdag:



Somebody - väck tanten i lila kofta!

Inga kommentarer: