måndag, februari 19, 2007

Isländsk drömmusik och 9000 dagar

Har varit helt tagen av den pampiga musiken Viasats reklam har haft på TV. Och känt mig maktlös. Hur får man tag i musiken som de använder sig av i reklam?

Men så idag hittade jag den. Siten.
www.reklammusik.se

Fantastiskt. Och helt plötsligt fick jag reda på Viasatreklammusiken är skapad av ett isländskt band vid namn Sigur Ros. De sjunger på isländska, men skitsamma, det är skitbra. Lyssa och se musikvideon!

Det andra småroliga tipset är från Damon. Räkna ut hur gammal du är i dagar. Jag som tyckte det var nog med 24 år. Nu får jag reda på att jag är nästan 9000 dagar. Usch.

4 kommentarer:

K sa...

Kul att du också hittat Sigur Ros, och inte bara massa svensk fjantpop ;-P

Emanuel Karlsten sa...

Jaså. Jag trodde jag hade piskat i dig lite salemalfakir-vett. =)

Emil sa...

Här får du en länk som kanske kan glädja. Tyvärr lever jag i ett bredbandslöst samhälle, så för mig blir det att vänta ett par månader med att kolla ...

http://tallskinnykiwi.typepad.com/tallskinnykiwi/2007/02/dangerous_words.html

Emil sa...

Länken verkade kapas. Så här gör vi istället.