fredag, februari 09, 2007

Kommer hon få mjölksyra i benen, den där Barbie?

Min syster fyller 8 år (ja, det var ett riktigt sladdbarn) och jag är på gotland för att fira hennes födelsedag.

Ikväll ska vi ha pyjamasparty. Med film.

Min syster kom just hem med förväntansfulla ögon och höll upp filmen till mig.
- Vi ska se "Barbie åker skridskor"!
- Ja! Vad kul!, säger jag och ljuger.
Sedan tar jag filmen och kollar på baksidan. Spellängd 1h 22 min.

Jag säger det igen.
Barbie åker skridskor i
en
timme
och
tjugotvå
minuter
!

Vi har alla våra olika sätt att njuta av födelsedagar.

4 kommentarer:

Jesper sa...

Så... Hur gick det? Med Barbie? Med Manne? Vad hände?

Mackan sa...

Jag hade inte stått ut. Jag hade gnagt av mig benet och slagit ihjäl mig själv med det, en timme och arton minuter in i handlingen.

Att du stod ut hela tiden vittnar om att du verkligen är en hjälte (och nu inte bara i koppleribranschen).

Emanuel Karlsten sa...

Sorry att jag inte svarat tidigare. Förstår att detta måste resulterat i många sömnlösa nätter för er.

Jo: Barbie klarade sig igenom 1h och 4 minuter. Sen kollapsade hon, låg och spydde bakom en husknut medans Ken försökte trösta henne.
Men, från ingenstans, dök Tomas Wassberg upp, tog över stafettpinnen, och de sista 18 minutrarna blev en uppvisning i sann uthållighet, med slem och is i skägg.
Fantastisk film.
Rekommenderas till alla.

lilla fröken fleggman sa...

Min dotter har fem Barbiefilmer som hon ÄLSKAR, så inse hur många timmar Barbie jag har tvingats titta mig igenom :S

För övrigt tyckte jag det var coolt att hitta en Frälsningssoldat på nätet! Bara namnet är ju så fantasieggande, Guds frälsningsarmé liksom. Själv är jag med i en baptistförsamling sedan ett halvår tillbaka. Ha en bra dag!