fredag, februari 16, 2007

Linköpingskåren lyckas med PR

Frälsis får reklamplats värt hundratusentals kronor genom genomslaget som gospelkören Joyful Voices ringsignal fått.
Blod och eld skrev om det för några dagar sedan men igår hakade riksmedierna på.
SVT gjorde ett inslag om det och Expressen skrev en artikel.

I inslagen säger bland annat körledaren Fredrik Påhlsson:
"Frälsningsarmén har alltid varit en kyrka som är mån om att vara med sin samtid och då tyckte vi att en ringsignal kan vara alldeles utmärkt att göra."

Och vidare:
"Frälsis har i alla tider försökt att vara en kyrka som är med i tiden. I mitten av 1880-talet när rörelsen startade tog man de schystaste schlagerlåtarna och satte dit någon Jesustext. Nu tänkte vi, vad är det för musik som folk lyssnar på nu och laddar hem, och det är ju ringsignaler så då slog vi till."

Även om jag kan reservera mig mot att frälsis alltid varit "mån om att vara med sin samtid" så gör Linköpingskåren och Joyful Voice här en extremt bra PR-grej. Inte bara för sig själv och kören, utan också för Frälsis i allmänhet.
Och allt bara för att de släppt en liten pressrelease.

2 kommentarer:

Kristofer sa...

Kul att vi på Newsdesk kan bidra med era PR-kommunikativa framgångar. Systemet har blivit oerhört effektivt på senare tid. Man bara släpper det man vill ha sagt så matchas informationen mot tusentals bevakningar. Och vips...
Lycka till i framtiden.

Bloggblad sa...

Jag har kollat och läst och även varit inne på din Blodocheld-blogg. Intressant.
Jag ler när jag märker hur vanligt det är att man säger "frälsis" - jag råkade säga det en gång som barn så att mina föräldrar hörde det... ojojoj. Så fick jag INTE säga.