måndag, februari 26, 2007

Nu börjar oscarsgalan!

Oscarskvällen är räddad. Nu sitter vi här och laddar. Jag har inte kunnat sova på flera dagar. Jag är spänd.

Väl medveten om att de flesta av er inte bryr er ett dugg om det här, så postar jag nu en lista över de jag tror vinner. Det är ju ändå min blogg.

Best picture Babel (fast jag hoppas innerligt Little miss sunshine)
Best actor: Forest Whitaker (men fy vad jag vill att Will Smith ska ta den)
Actress: Helen Mirren
Supp Actor: Jackie Earle Haley (Little Children)
Supp actress: Adriana Barazza (Babel)
Directing: Alejandro González Iñárritu (babel)
Best Writing, original: Little miss sunshine
Best Writing, adapted: Little Children
Best foto: Children of Men
Best Art direction: Pans labyrinth

Sen chansar jag:
Best Costume: Dreamgirls
Best Soundmix: Apocalypto
Best editing: babel
Best Sound editing: Pirates of the caribbean
Best visual: Superman
Best makeup: Pans Labyrinth
Best song: Dreamgirls
Best music: Babel
Best documentary: Jesus Camp
Best foreign. Pans labyrinth

Låt showen börja!

4 kommentarer:

Kristofer sa...

Gäsp. Nu ska jag sova. Men missa inte Lättlagat på TV4 klockan 04:25. Det skulle jag sett fram emot om jag stannat vaken :P

CV sa...

Little Miss Sunshine är så bra.
Jag ska också följa galan i natt. Vi ses över våra bloggar då.
RS
kulturbloggen.com

Olterman sa...

Complete insanity, how can babel even get a nomination, two hours of my life I'll never get back. Pans labyrinth however was amazing....

Emanuel Karlsten sa...

Sedär, Olterman. Smaken kan vara olika. Jag tycker precis omvänt =)