fredag, februari 23, 2007

Oscarspanik

Jag har skrivit tidigare om min oscarsuppladdning. Nu är allt påväg att grusas.

Det är panik. För oscarsgalan sänds bara i den puttenuttiga kanalen "9". Den premiärstartar dessutom med sändningen från oscarsgalan, så ingen har hört talas om den. Hursomhelst så sänds den i digitala nätet för alla som har boxer eller comhem. Men det är uppenbarligen färre än jag trott.

Efter att ha skickat ut en förfrågan till Örebros SAMTLIGA hotell har jag fått negativt besked från alla. Det handlar om nästan 30 hotell som inte använder sig av varken boxer eller comhem. sjukt.

Jag har inte missat galan sedan jag var 13 år. Jag har sett den trots prov dagen efter. Jag har lyckats se den trots att jag befunnit mig i ett nästintill strömlöst Zambia. Jag har krånglat mig igenom att se den trots stränga fältregler i lumpen. Jag har varit beredd att försaka planet till charterresan för att se den.
Ska det nu sättas stopp för. Här? I Sverige. I metropolen Örebro.

No way.

Så: Här kommer min förfrågan. För den här bloggen har de senaste veckorna nästan dubblat sitt besöksantal. Den når flera tusen. Någon av er måste ju bo i Örebro. Någon av er måste ju ha comhem eller boxer.

Får vi (jag och min übertrevliga och mycket söta flickvän) komma hem till er natten mellan söndag och måndag? Vi lovar att sitta tysta som...stenar. Vi kan till och med ha hörlurar med oss. Vi kommer inte smula ner med popcorn (om ni inte vill) och jag kommer inte jubla högt när min favorit vinner. Jag kan till och med sätta på sånt där polariseringsfilter på skärmen så TV-ljusets flimmer inte stör er. Vi kan städa, diska, lära er dansa can-can, bli era personliga slavar för en vecka - vad som helst!! Bara ni låter oss se oscarsgalan!

Svar till "desperat"

2 kommentarer:

viktor sa...

manne. båten går 20:05.
skynda dig. du hinner!
millan har kanalen.

vi ses!

Emanuel Karlsten sa...

Tack, men det löste sig. Fick komma till en lägenhet. det blev riktigt bra. Och billigare än att åka till Gotland =)