onsdag, mars 14, 2007

Det är ju för att jag bara har ögon för dig, darling!

Jag har ovanligt skarp syn, för det mesta. Men när det gäller inredning är jag fullkomligt blind. Uppenbarligen.

Igår hade Jonna gjort en en makeover i vardagsrummet under tiden jag jobbade. Under en paus vandrade jag lite rastlöst in i vardagsrummet, såg mig omkring, hittade min spegelbild i fönstret, spände mina obefintliga muskler, sträckte lite på mig och gäspade tills Jonna utbrast "Ser du inte vad som ändrats?!".
Jag tog ett steg tillbaka, tittade länge, tills jag tillslut såg blommorna. "Ah, du har köpt nya blommor!"
Jonna la sig ner på golvet och sparkade och grät - blommorna var det enda som inte ändrats. Däremot var gardiner, mattor, kuddar i soffan, ljus i fönstret, och lampan bakom soffan nytt.

Jag tog min blindkäpp, letade mig tillbaks till arbetsrummet och skämdes hela kvällen.

Inga kommentarer: