måndag, mars 12, 2007

"Gud rycker på axlarna"

Sandra har de senaste dagarna gjort några riktigt bra inlägg på hennes blogg (som för övrigt huseras på det fantastiska communityt Blod och eld.
Igår skrev hon t.ex. roligt och mycket tankvärt om dop och nattvard:

Gud: "Hej Sandra, jasså du har dött nu. Ja, tyvärr, du får ju inte komma in i himlen, för du har ju inte tagit nattvard på länge..."
Sandra: "Men Gud. Du vet, man har ju inte nattvard inom frälsis, och jag brukar ju (de gånger jag går på gudstjänster) gå till frälsis."
Gud: "Jamen, skyll dig själv, du valde fel samfund."

I DON'T THINK SO!!!

Gud: "Hej Sandra, där borta är vägen till helvetet, fortsätt hundra meter och ta sedan till höger."
Sandra: "Men jag vill ju till himlen!"
Gud: "Öh, men vaddå... Du har ju inte gjort som det står i bibeln, låtit dig döpas och begravt ditt gamla Jag. Barndop gills inte..."
Sandra: "Men...!"
Gud: "Inga MEN! Du borde ha tolkat bibeln lite bättre!"

I DON'T THINK SO!!!

Och så sammanfattar hon:
"Jag blir så upprörd...över människors upprördhet :P Och över människors enkelspårighet. Över att samfund slåss med svärd och påkar över saker som [jag tror att]Gud rycker på axlarna åt."

Läs hela bloggposten och läs även posten om hennes Buddhaproblem och de intressanta kommentarerna. Intressant läsning, alltihop.

Inga kommentarer: