tisdag, mars 27, 2007

Kramgo pastor

Har ni läst om göteborgspastorn som delar ut gratis kramar?
Göteborgsposten skrev om det för ett tag sedan.

Det handlar helt enkelt om en pastor som en gång i veckan går till ett köpcenter, har med sig en egenmålad skylt med "gratis kramar", och delar därför ut valfria kramar till paserande.

Jag tycker att det är roligt. Och säga vad man vill om var pastorer ska lägga sin tid. Det här är god marknadsföring för kyrkan och säger mer än tusen ord.

Världen behöver mer kramar.

Idén kommer förresten härifrån:

3 kommentarer:

Tyra sa...

Härligt!
Jag blev verkligen glad av att se kramfilmen.

Damon Rasti sa...

Förra helgen så stod ett gäng nassar på Medborgarplatsen och spred sin dynga. 500 meter längre bort mötte jag ett gäng ungdomar som delade ut gratiskramar. Jag kände mig otroligt uppfylld av att ha kramat en främmande kille och tjej. Helt fantastiskt!

Mackan sa...

Wow! Damon Rasti läser din blogg.
(Det känns ungefär som om Liza Marklund skulle börja läsa min, och kommentera).
Och jag har installerat en plugg i min browser som skriver HTML-koden i sådana här kommentarsfält. Jag känner mig nästan som hemma i 2007 nu.