lördag, mars 24, 2007

Plockbord en lördag

Här kommer lördagsplocket. Inget redaktionellt innehåll. Bara godbitar från cyberspace.
Och just det. För er som undrade: Entrecoten gick åt skogen. Det bara understryker det jag redan visste. Jag är ett one hit wonder i köket. Att jag lyckas är mer slump än sannolikhet. Suck.

***
Siewert Öholms satsning av Värdekanalen floppade. Det har vart pågång länge (och för en del redan samma dag det blev klart att blev chef för kanalen) men blev så i veckan officiellt. Siewert säger upp sig. Kanalen saknade pengar, och Siewert har gått utan lön.
Trist för Siewert, men vilken funktion fyller en dyr kristenprofilerad kanal?
***
Ramlade häromdagen över ett klipp från 100 höjdare som listat efterkrigstidens 10 största hjärnsläpp. Carola kvalade in på en tredjeplats med ett fullkomligt sanslöst ljudklipp:


Även jag tror att det här måste vara något som närmast kan liknas "hjärnsläpp" finns det tusen anledningar för redaktionen att stämpla sekt, och dum i huvet på carola för det här. Hon (och kanske trosrörelsen?) ska antagligen vara tacksamma för att de nöjer sig med att ge det en tredjeplats på "hjärnsläppslistan".
***
Mackan Andersson, som tidigare har varit i blåsväder i tidningen Dagen, och fick igår ytterligare en debattartikel publicerad. Även denna är inte direkt slätstruken. "Det elakaste jag någonsin skrivit", bloggar Mackan.
***
Läste för övrigt en intressant sammanfattning om att mindre communitys har de mest engagerade medlemmarna.
***
I veckan blev det också klart att vi börjar filma in program till Blod och elds web-TV-satsning. De första inspelningarna börjar till helgen och är ett matprogram med arbetsnamnet "Blodigare och Eldigare". Pilotavsnittets manus är riktigt bra. Det kan bli en hit!
Kocken och stjärnan i programmet är Blodocheld-medlemmen och krubbförfattaren Jesper Värn.
***
Till sist. Två sevärda filmklipp.
Roligaste filmklippet jag sett på länge:


Mest sjuka sjukdomen som finns:

Inga kommentarer: