tisdag, mars 13, 2007

Stockholmrecall

Jo. Jag lovade ju att återkomma om utvecklingen från Stockholmsmötet förra veckan. Såhär är det: Jag avslutar min anställning så snart som möjligt hos Blod och eld. Projekttiden tar egentligen slut denna vecka, men FA erbjudit att förlänga med en heltidstjänst till sommaren. Det vi behöver allra mest nu är en tekniker, varför jag, så fort som möjligt, ska lämna tjänsten till förmån för just en tekniker.

Så. Nu söker jag två saker. Dels en tekniker (med bättre kunskap i PHP och Mysql) och dels ett jobb till mig.
Har du nåt förslag så hör av dig.

Jag kommer för övrigt fortsätta volontärt som projektledare för Blod och eld.

***

Det andra intressanta i Stockholm var planeringsmötet för sommarens satsning på (g) som i Gud. Det görs återigen tillsammans med tidningen Dagen och är en satsning under Politikerveckan i Almedalen, Visby. Jag har tidigare försökt sammanfatta lite vad det handlar om här. Det kommer säkert bli bra, men nu sitter jag och klurar på seminarieämnen att föreslå. Hjälp mig gärna.

Utgångspunkten är: Hur skulle politiken se ut med ett Gudsperspektiv? Typ.
Hjälp mig gärna med förslag! Kommentera nedan eller maila till: emanuel.karlsten@blodocheld.se

***

Förresten: Dagens bloggtips är "Underbaraclara - The kristet, fashionistiska, feministiska alternativ du älskar".
En modeblogg med kristen touch! Vad sägs om inlägg som Söndagsmatachad för kyrkan!
Äntligen en värdig kandidat att bli Sverige bästa modeblogg.

3 kommentarer:

Pastor Astor sa...

1. Hur skulle politiken se ut om den drevs av idealism istället för strategi och taktik?

2. Att avskräcka människor från att göra onda saker kan vi. Hur sporrar vi människor till att göra det goda?

Emanuel Karlsten sa...

Bra förslag! Jag antecknar. Återkom gärna om du kommer på ännu fler!

marcus sa...

Ulf Bjereld, Magnus Hagevi, Göran Skytte, Douglas Brommesson, Marie Demker, Per Ericson, Charlotta Levay. Alla intressanta och kompetenta på området. Med det gänget kommer ämnena liksom av sig själv. Jag kommer förbi och lyssnar.