tisdag, mars 06, 2007

Vicblogg, eskilstuna och gitarrnörderi

Kommendör Vic Poke, ledare för Frälsningsarmén i Sverige och Lettland, har nu börjat blogga!

Det är mig veterligen den första samfundsledaren som har en egen blogg. Eller som en av kommentarerna skrivit:
"Bildt have a blog, Poke have a blog. Blog is big!"


Bokmärk Vics blogg nu!

***

Eskilstunas kommun svarar idag, via SR, ganska dåligt på den kritik jag igår refererade till.

Sporrande att Frälsningsarmén, än en gång, står som advokat för de utsatta och röstlösa människorna!

***
Communityt Blod och eld ger alltid de bästa tipsen!

Igår kom tipset om Andy Mckee, en gitarrnörd utan dess like. Han tar gitarrspelandet till helt nya höjder. Utöver att använda strängarna på gitarren använder han lådan till en trumma. Fantastiskt! Tajt, coolt, och imponerande.

Kolla själv:


Musiken ligger redan i min ipod! (om jag haft någon)

2 kommentarer:

Jesper sa...

Vic: Coolt.

E-Tuna: Inte överraskande.

McKee: Eh... Det här kvalar nog in på top-10-listan över de ballaste grejerna jag sett, rent musikaliskt. Och killen är inte ens trummis! :-)

Ebermann sa...

Wow! Din blogg får erkännande av de stora tidningarna, och min kommentar hamnar på din blogg, som är erkänd av di store. Det är nånting det! :-)