lördag, mars 24, 2007

Tänk att jag anade det, där vid bröllopsbordet

Har nackspärr, påväg att bli sjuk och på kasst humör. Då ringer det.

När vi var värdar ett bröllop i somras kom Jonna med en lysande idé. Hon köpte massa tepåsar, tog ur själv tepåsen ur pappersfodralet, la i pappersfodralet i bröllopshäftet och så fick alla gäster i uppgift att skriva en liten hälsning på fodralets lock. Sen, när paret började sitt gemensamma liv, kunde de då och då ta en kopp te och se en hälsning från deras gäster. Hälsning, visdomsord, vits eller vadsomhelst.

Det är de halvårsgamla makarna i luren:
- Hej! Vi drack te i morse och på tefliken stod det att vi skulle ringa och uppmuntra dig. "Hej ring och uppmuntra mig" och så stod det ditt telefonnr. Så nu ringer vi!

Jag flinade för mig själv och tänkte "Jag är bra himla smart och halvt klärvoajant ibland".

Inga kommentarer: