onsdag, mars 14, 2007

"Vakna nu så ingen annan hinner före!"

Här sitter jag och söker jobb. På allt möjligt och omöjligt. Så läser jag om nån tjej som fått jobb genom bloggen. Så tänker jag, det borde väl inte vara så omöjligt för mig heller?

Hörrni, Dagen, jag har sökt sommarvikariat hos er. Jag tror det skulle gå bra. Hör av er! Mitt CV finns hos er.
***
Jag drömde inatt en superverklig dröm. Om att jag jobbade på ICA och att Tommy Nilsson var en av mina kollegor. Han började jobba där samtidigt som mig och försökte hålla låg profil. Men en dag upptäckte jag honom. Att han var Tommy Nilsson, alltså. "Han måste vara här för att det gått så dåligt i melodifestivalen", tänkte jag. Han kom ju (helt oförståeligt) sist i finalen med noll poäng. Slagen av Anna Book, liksom. Nu var han säkert tvungen att ta vanligt kneg för att försörja sig.
Fint så. Sen slog det mig att detta var världens knäck! Fatta vad tidningarna hade velat skriva om detta! Då kunde jag inte vänta tills jag vaknade och kunde blogga om det. Jag sov och drömde att vakna. För att bloggavslöja Tommy.
När jag vaknade var jag helt adrenalinfylld. Sådär som man är när man har något riktigt stort på G. Så insåg jag att det handlade om ICA-Tommy. Jag fnissade, och blev besviken.
***
Tommy Nilssons "Jag tror på människan" är för övrigt dagens låt i min fiktiva Ipod. Fast bara dagens. Det måste vara måttligt. Lyssnar man mer än fyra gånger i rad blir man arg. På blödigheten. Usch.
***
Jag och Jonna åt vår första vårmiddag i gräset idag. Fast jag hade täckbyxor, långkalsonger, tre tjocka tröjor och mössa på mig. Det spelar ingen roll att jag ändå frös lite. Nu är det vår.
***
I morse hade jag slut på ursäkter. Mitt första träningspass började. Vi gick 40 minuter innan frukost. Gång innan frukost bränner bäst. Det innebär tvättbrädesmage till beach -07. Skönt.

Inga kommentarer: