måndag, april 16, 2007

Ansökningsstress plus ångest

Jag har suttit i flera dagar nu och haft studieångest. Inte för att jag pluggar, utan för att jag ska.

Igår var sista ansökningsdagen. Då satt jag fram till midnatt. Jag gör alltid så. Väntar till sista sekund. Under hela lördagen och söndagen satt jag och bläddrar på studera.nu. Vägde för och nackdelar, försökte hitta något som skulle få det att klicka. Jag kom inte på något och sen, strax innan midnatt, såg helt plötsligt att de förlängt sistadatum med en dag. Tills idag.

Så idag har jag suttit hela dagen igen. Är helt slut. I huvet, i ryggen, i ögonen. Orkar inte mer. Inte mer dator. Inte mer sökande.

Men nu är det inskickat. Allt. Trots massor av kaos. Och kaos ovanpå det.

Jag måste...andas.
godnatt.

1 kommentar:

danpark sa...

Haha, känner igen det där, man lämmnar in ansökningarna tre minuter före stängningsdags och gått igenom alternativen en timme före.