tisdag, april 24, 2007

Den fula ankungen kastades ut av svanarna?

Min cykel är borta! Svarta faran, som jag köpt för 500kr har hela vintern stått i källaren. Men så igår när jag skulle hämta så är den borta. I samma källare står en extremt avancerad och ny Monark-cykel, fina mountainbikes och alla möjliga skönheter. Men min cykel från 1935, rostig, vinglig och med punka, är borta.

Det är som att någon inte tyckt den passat in bland alla skönheter och lyft bort den. Slängt den i Svartån.

Suck. I eftermiddag ska ner i cykelkällaren och försöka säkra spår. Min primary suspect är för övrigt den lömske mannen i trappan.

9 kommentarer:

Cicci sa...

Åh nej! Cyklar som är så svåra att behöva separeras ifrån... Hade världens ångest när jag var tvungen att skiljas från Räsercykeln (som bara gick sönder hela tiden) till förmån för min nuvarande fina (och hela!) Elsa.
Härligt förresten att det inte bara är jag som namnger mina tvåhjuliga vänner ;)

Nineve sa...

Ett tydligt bevis på kampen mellan det onda och det goda...föreställ dig den inre kamp som måste försigått hos tjuvan. Elakingen: ta en cykel du behöver den. Gud: Nej det är någon annans. Tjuven: ja det är någon annans. Elakingen: Men du behöver en cykel, litegran gör inte så mycket. Tjuven: ja lite gör inte så mycket jag behöver en cykel.....och tar därmed den billigaste

Emanuel Karlsten sa...

Nineve: Aha!! Givetvis är det så!

Cicci: Tack. nu är jag inte längre ensam i min sorg ;)

Kristofer sa...

Du borde titta mer på kriminalserier på din tv. Det är aldrig den mest uppenbare som är den skyldige. Och i det här fallet är det alldeles för uppenbart att den lömske mannen som vänder på änglar skulle gjort det. Fundera istället på vilka snälla tanter du har i huset, och vilka mörka motiv de kan tänkas ha. Det ger åtminstone mer glädje i vardagen :)

Emanuel Karlsten sa...

Kristofer - nu när du säger det! Det kan ju vara närmare än jag tror! Tänk om det är Jonna som forslat bort den i smyg för att fixa punkan på däcket till sommaren?

Linus sa...

Tänkte bara tipsa om cykelbytardagen på mässan den 1 maj, där köpte jag min gamla cykel som säkerligen badar någonstans med din..det är illa det här med att cyklarna får eget liv och rymmer från husse! Kan visserligen förstå min, den hade en eländigt ful tuta!

Emanuel Karlsten sa...

Grymt tips, linus! Måste försöka hitta mer info om detta och boka in! Tack, tack!

Linus sa...

Tror det är rynninge eller någon annan förening som står bakom den.
Ett tips är iallafall att vara där i tid, det är många cyklar, men också många som vill ha dem!

Lycka till med att och hitta något kap!

Emanuel Karlsten sa...

Tack, tack för info och lyckönskning. Detta blir bra!