måndag, april 02, 2007

Inspelning avslutad




Jotack. Det gick bra med inspelningen. Igår eftermiddag blev vi klara med två avsnitt av matprogrammet som bär arbetsnamnet "Blodigare och eldigare". Det känns kul! Läs mer om det på krubbs blogg här och här

Själv är jag idag hemkommen från en längre vistelse i Stockholm. Förhoppningsvis har det resulterat i goda saker som jag kan skriva om här längre fram.

Det har iaf sammantaget varit en bra och intressant helg. Så här kommer min sammanfattning:

Underligast
Att under soliga dagar stänga in sig i ett kök med neddragna gardiner för att sedan slå på tusenwattslampor för att få det ljus och rätt ljus. Ej att förglömma - extremt hett.

Mest förvånande
Att de stickprovskontroller vi gjorde av det filmade material vi hade från helgen faktiskt ser enormt bra ut! Hittils verkar det som att det lika gärna går bra med extrem entusiasm som lång utbildning och erfarenhet. (jag räknar med att äta upp de här orden)

Tveksammast
Blodigare och eldigares arga vinjettlåt som vi skapade i fredags tillsammans med en låtskrivare. Kommer den fungera?

Roligast
Att skjuta bilderna till vinjetten. Chilifrukter som kastades, våta handdukar som piskades, barnskor som kastades på hjälmprydda kockar och hysteriska mängder skratt. Det var kul.

Skönast
Fjällgatan i Stockholm. Det är Stockholms absolut mest undervärderade plats. Gamla stan - släng dig i väggen. Gå dit och njut, söderkisar!

Alienering
Jag på Skånegatan. Eller "grädd-söder" som kanske är mer beskrivande. Uteserveringar, sol och fantastisk Stockholmsdag. Men jag vågar knappt titta upp. Alla är perfekta. Som utskurna och placerade från någon film. Avslappnade med sina skateboards sitter de och hänger på varandra i Friends-liknande gäng, perfekt alternativgladsminkade äter de en glass och pratar om viktiga saker, moderiktigt uppklädda med stora glasögon och välbantade kroppar sitter de och utstrålar arrogant självförtroende.
Jag skulle lika gärna kunnat gå där utmed skånegatan naken. Så alienarad kände jag mig.

Kaxigaste
Kristofer och jag hade precis köpt glass när vi skulle gå på bussen. Busschauffören säger ifrån.
Bussis: Jaha, den där får du ju inte ta med på bussen.
Jag: Jaså. Kan du peka på skylten som förbjuder det? säger jag samtidigt som jag går på och räcker fram min biljett.
Busschauffören tittar förvirrat runt på alla förbudsskyltar som finns. Ingen glass eller förtäringsförbud.
Bussis: Ja, men det brukar va ett sånt. På de andra bussarna...
Jag: Jaja, då gäller det på de bussarna, men inte på den här. Stämpla nu min biljett.
Busschauffören stämplar tyst biljetten.

Inga kommentarer: