fredag, april 20, 2007

Kvinnor kränks för att de är...kvinnor?

Det är inte bara mot Scandic protester höjs om att kvinnor kränks genom att bli klassade och objektifierade som lammkött.

Dam-EM i brottning, som nyss gick av stapeln, vann svenska Sofia Mattsson brons.
Efteråt satte sig de gubbsjuka brottningsdomarna i en kommitté för att rösta fram den snyggaste tjejen, "Miss Europa". Då pratar vi fortfarande om EM i brottning.
På herrsidan finns det ingen skönhetstävling.

Gubbarna i skönhetskommittén valde svenska Sofia Mattsson till tävlingens snyggaste. Hon vägrade såklart ta emot. Finns det något mer förnedrande? Att först vinna sitt brons, för att sedan kallas in som ett på pallen för snyggast kropp. 17 år gammal. Inte ens myndig.

Förbundskaptenen uttalar sig i Aftonbladet:
- Det är för jävligt.
Ja. Mer beskrivande än så kan det kanske inte bli.

5 kommentarer:

Joye sa...

Men Manne då, du som seriös bloggare brukar väl kunna hålla reda på fakta?

Ja, hon har deltagit i Junior-EM och då vann hon, men det var ett tag sen. Nyligen så deltog hon i senior-em och då tog hon brons samt blev utnämd till Miss Europe

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=640683

Emanuel Karlsten sa...

Vicken miss! Tur att jag inte är journalist. Än. ;-)

Nu har jag tagit bort JEM iaf.

Linus sa...

Goddag!
Jag har med glädje följt din kamp mot scandic, så tog tjuren vid hornen och skrev mig ett eget litet(mer sakratiskt) brev till ordf. "Mister Europe" himself M. Raphael Martinetti. Han bossar över FILA-wrestling, en av de gubbsjuka människorna som tycker flicketyg i trikåer är något man bedömmer! Finns att läsa på www.linustanker.blogg.se

frid!

Oskar... sa...

Visst för att den feminina delen av mänskligheten är långt mycket vackrare än den maskulina, men jag blev vidrigt irriterad nu. Tack för att du upplyser världen om skiten.

Ok om jag länkar till dig?

Emanuel Karlsten sa...

Oskar: Självklart. Länka på! Kul att du vill reagera!