tisdag, april 03, 2007

Lägg ner blodet

Jag söker en hel del jobb nu. Skickar in några ansökningar om dagen. Mest till jobb som jag rimligtvis aldrig kommer få. Igårkväll fick jag en direkt respons från en rekryterare:

Från: Bengt XXXXXXX
Skickat: må 2007-04-02 16:58
Till: Emanuel Karlsten [mailto:emanuel.karlsten@blodocheld.se]
Ämne: Ansökan
Tack för din ansökan!
Ett tips när man söker jobb är att ha en mailadress som inte sticker ut, typ blod som din.
Jag vet att många arbetsgivare dömer efter mailadresserna.
HS Benga

________________________________

Jag skrev tillbaka:

Från: Emanuel Karlsten [mailto:emanuel.karlsten@blodocheld.se]
Skickat: må 2007-04-02 22:10
Till: Bengt XXXXX
Ämne: Ansökan

Tack för tipset!

Problemet (eller vad man ska kalla det) är att "Blod och eld" är en ganska stor del av det jag sysslar med och finns tydligt angivet i mitt CV eftersom det är det
communityt jag arbetar med.

mvh
Emanuel
--
Emanuel Karlsten
Projektledare Blod och Eld
http://www.blodocheld.se 0702772030

==

Det börjar bli ett större och större problem, det här. När jag ringde och skulle boka in en mysweekende med Jonna och skulle uppge min mailadress blev det direkt pinsamt.

Hotellreceptionist: Har du en mailadress också?
Jag: Javisst, emanuel@blodocheld.se
Hotellreceptionist: e-m-a-n-u-e-l-@...vad sa du?
Jag: Blodocheld.se
*tystnad*
Hotellreceptionist: Ok.
*tystnad*
Jag: I ett ord, alltså.
Hotellreceptionist: Jaha, blod och eld då.
Jag: Precis. Var det bra så?

Jag undrar hur "Frälsningsarmén" klingade i folks öron innan namnet blev instutioner...eh, jag menar etablerat.

2 kommentarer:

john sa...

hum ja det kan vara ett litet problem.... Gör det lätt för dig och skaffa en hotmail eller gmail bara så slipper du det.
dumt att sätta hinder för sig själv eller?

Emanuel Karlsten sa...

Absolut. Den finns redan!