tisdag, april 17, 2007

Nu går jag och bakar

Läser i Journalisten om att ingen vet någonting om Johan Larsson, mannen bakom Sveriges i särklass bästa bloggportaler som knuff, nyligen, mfl.

Det är intressant, tycker jag. Vem det är, alltså. Handlar det om en person? Om ett gäng? Om ett företag? Har inte ens tänkt på det tidigare. Men ju mer jag tänker på det, ju mer anmärkningsvärt är det att (om?) 1 person lyckas klå det (antagligen) gigantiska tekniska team som aftonbladet och schibstedt anställt för att skaka fram deras medelmåttiga "Bloggportalen".

För när knuff på minuten kan indexera hur bloggar skriver om filmer, böcker, videoklipp, tar det Bloggportalen drygt tre timmar att uppdatera en pingad bloggpost för att sedan bara kategorisera mest länkade nyheter och bloggposter.

Själv menar Johan
att han är en vanlig kille som "valde att göra något konstruktivt av tiden framför datorn".

Usch. Jag vill också göra något "konstruktivt" framför datorn. Skapa världens mest avancerade bloggportal. Svara på massor av dumma frågor (jag har själv skickat flera stycken) från mindre vetande, beundrande.

Äh. Nu går jag och bakar. eller nåt.

***

Dagens Scandicuppdatering:
Mackan och Trotank har överlämnat sina humanistkit. 6 medier bevakade.
Kyrkanstidning har ringt för intervju.
Frälsningsarméns ledning har skickat iväg ett brev till Scandics ledning. Publiceras imorgon.
Protestmailen fortsätter komma in i ökad takt. Det verkar spridas mest via privata mail.
Förresten. Skicka in din protest, om du inte gjort det!

2 kommentarer:

Omar Ud-Din sa...

Ödmjuk bloggpost för killen som vecka efter vecka toppar dagspressens ettor... Glädjande. B&E-TV behöver förresten inte fler än typ tre tittare för att klå norska Verdikanalen.
/O

Nineve sa...

Något konstruktivt, jo jag försöker också jobba på det. Skulle vilja skriva uppbygliga kristna inlägg om vad vi kristna tror, vittnesbörd om vad jag och Gud håller på med....har börjat flera gånger och när jag läser igenom kommer jag fram till att det här låter ju inte riktigt friskt, det här kan jag inte publicera....istället landar jag i ett debattträsk och känner mig förminskad från kristen, kyrka, Guds barn och allt sånt fantastiskt till någon med en åsikt ...som är ganska konstig.