onsdag, maj 30, 2007

Dagens fånigaste

Ang homosex så uppmärksammar bla Aftonbladet att Polens barnombudsman drar igång en utredning för att fastställa om den tillsynes könlöse Tinky-Winky egentligen är man och homosexuell. I så fall ska h*n självklart bannlysas från Polsk TV.
DN refererar ett citat från den polska barnombudsmannen:
- Jag lade märke till att han bar en handväska, sade Sowinska i en tidningsintervju.

Som Joey i Vänner sa, "It's not a purse, it's a man-bag!"


Dagens näst fånigaste är SvDs kolumnist Susanna Popovas kolumn om en avbloggning. Två stora profilerade bloggare, Linda Skugge och Fredrik Virtanen, har den senaste månaden bloggat av och helt plötsligt hajpas en avbloggning i hela mediasverige.
Men fortfarande. Det handlar om två bloggare, som bloggat av. Den ena visserligen för att hatet hon tog emot stod henne upp i halsen, men den andra helt enkelt för att han inte fick betalt för det.
Att dra en allmän avbloggningsväxel på det, är just bara fånigt.

Uppdaterad:
Läs även SvDs Martin Jönssons blogginlägg om mediemyten "avbloggning"

3 kommentarer:

Patricia sa...

Det där med att Tinky- Winky skulle vara homosexuell vet jag att man diskuterade för flera år sedan då Teletubbies gjorde sin entré inom show' biss. Skulle underlätta om Tinky-Winky kom ut ur garderoben. Kanske aftonbladetkan få till en intervju...för Teletubbies finns väl på riktigt eller?

http://www.youtube.com/watch?v=gBv5KeIMn3M

Monica Olsson Kolkman sa...

Ja, suck, jag skriver om detta på min blogg också.
Pinsamt, är ordet igen.

Och jag som var så HIMLA dum att jag trodde Tinky-Winky var en TJEJ. (De brukar ha handväskor...)

Mackan sa...

Timky-Winky är ju blå och bär handväska så då måste han (?) ju vara... transvestit? Äh, jag hajar inte...

Får nog köpa den där boken om att homosexualitet är synd och lära mig hur det verkligen ligger till.