onsdag, maj 02, 2007

Deklarera

Som vanligt är jag ute i sista sekunden. Deklarationen är inget undantag. Timmar kvar innan den MÅSTE vara inlämnad, och jag sitter och filar, funderar, söker på skatteverket.se och ringer till deras kundtjänst. Varje gång jag ringer så förklarar fröken ur's syster (hur fungerar det där - har alla köpt upp samma röst?) att Skatteverket nu har 374 handläggare och att jag har plats 232 i kö.
Det tar två minuter innan jag är framkopplad.

Detta innebär alltså att jag, om jag hade lust, tid och kunskap nog, skulle kunna göra en uträkning som bevisade att det satt tusentals, tiotusentals, kanske hundratusentals andra disträa människor med samma tidsoptimism som mig runt om i Sverige.

Det ger mig tröst, en deklarationsstressfylld dag som denna.

Inga kommentarer: