torsdag, maj 03, 2007

En pojkdröm gick i uppfyllelse!


Lustigt. Jag har ju glömt att rapportera om min fantastiska helg! Ännu lustigare att SvDs förstasida ska behöva påminna mig. De skriver idag om fem annorlunda resmål.
Vi var på ett av de i helgen.

Det var min julklapp till Jonna. En helg i ett trädhus, 7m upp i en gammal ek utanför Falköping. Det var fantastiskt. Eken är belägen på en kulle med utsikt över ett stort öppet landskap med träskmarker vanligtvis fyllt av besökande tranor.
Det var en hysteriskt busig känsla att söka sig upp i trädet, gå in i det lilla 22kvm stora huset och gå ut på terassen och kika ut över utsikten och avståndet till backen. En pojkdröm! Både jag och Jonna njöt i fulla drag.
På kvällen hade vi beställt en trerätters middag med en privat kock. Bara för oss presenterade, lagade och serverade han maten framför en liten brasa i ett hus en bit bort.
På kvällen fick vi krypa till sängs och vinande vindar höll oss vakna en stund. På morgonen väckte oss högt fågelkvitter och på förutbestämd tid hissades det upp en frukostkorg med nybakt bröd, te, mjölk, juice, ägg, kaffe mm.

Det blev ett fantastiskt mysigt avbrott för oss och en tid för att bara kunna njuta och komma igen!

Intresserad av att veta mer?
Gå in på islanna.com (går bara med internet explorer - så old fashioned är det!)

2 kommentarer:

Omar Ud-Din sa...

Din blogg är, i sanning, en ständig källa för hopp. Nu är kojidén iofs inte din idé men modet att planera hela resan är inspirerande nog. Kul att läsa... förmodligen ett plus i J:s CV-marginal. Om blivande chefer dyker förbi bloggen alltså.

Emanuel Karlsten sa...

Kul att du blir inspirerad! Men resten är för kryptiskt, tom för mig... J:s CV-marginal? ...hänger inte med...