lördag, maj 26, 2007

Ja må den leva...

Ja, så är det bloggfödelsedag idag då.

Det känns stort för mig, och jag känner behov att bekräfta mig lite.
26 maj 2005 släppte jag mitt första inlägg. Ett år senare började jag blogga på riktigt, och nu sitter jag här jagvetintehurmånga inlägg senare.
Det har varit en lärorik resa.

De flesta av er som läser känner jag inte. En del av har jag lärt känna under tiden. Ibland har skrivit personligt, ibland överdrivet, ibland onödigt tillspetsat, ibland ljumt. Sett i ett större perspektiv har jag blivit mer hårdhudad och mindre personliga ju längre tiden gått. Det är tråkigt, och jag ska försöka bättra mig. Blöda mer. Inte på ett för nära privat plan, men som människa.
Om det är något jag själv beundrar hos andra är när jag ser hur de är...människor. Misslyckas, erkänner ångest, uttrycker smärta. Kristna är väldigt dåliga på det överhuduvtaget. Att blöda och dela med oss av det. Jag vill gärna blöda lite offentligt.

Det får bli mitt nyårslöfte.

Gla' pingst! (eller vad man säger?)

1 kommentar:

Monica Olsson Kolkman sa...

Gott Nytt år, säger jag. Blöd på.

Jag har i alla fall gillat att läsa dina inlägg hittills.
Om du har bestämt dig för att läsa journalistik så önskar jag dig lycka till.

Det ville jag också göra en gång, men jag ansåg mig vara för blyg och därmed inget "journalist-ämne".