onsdag, maj 16, 2007

...och imorgon ligger de hemma med galna kosjukan

Ikväll har vi haft besök av några vänner. Nära vänner. Sköna vänner. Annorlunda än oss, men ändå inte alls. Jag gillar såna vänner. De är inte så många, de jag hyser stor respekt för. Men dessa är sådana. Fint.

Jag bjöd på mat. Vid fint dukat bord. Samlade två och ett halvt tusen vuxenpoäng. Ända tills vi satte kniven i den ostfyllda köttfärsbiffen och en stråle blod fjutta upp. Då hamnade jag återigen på noll. "Nejdå, det märks inte", sa de snällt och ickeåt i smyg.

Jag är glad för dessa, mina vänner.

det vara bara det. hej.

3 kommentarer:

Jesper sa...

Allvarligt, Manne. Jag vet hur det känns. Du skall ha fett med cred för att du fortsätter försöka utveckla din matlagning. Stora ovationer från ståplats. Keep up the good work!

Anonym sa...

jag åt upp allt o det var mycke gott!!!

Patricia sa...

När jag fått steka mina köttrester var det faktiskt riktigt gott OCH när vi pratade om det här inlägget med stora tösen i familjen så sa hon:
- Jag tyckte det var gott med rått kött inuti!