måndag, maj 14, 2007

Sedan sist.

Hej igen.

Sitter och är arg över att min webläsare inte släpper in mig på Blod och eld och påminns under tiden om att jag borde göra entré idag.

Det har vart skönt att vara ledig från bloggen ett tag. Jag behövde det. Hela Scandic grejen sög musten ur mig. Att sitta och svara på kommentarer från bloggläsare som envist vill argumentera om saker tagna ur kontext, läsa bloggar, kolumner, ledare och gudvetvad om det jag tog för mig gjorde att jag började akta mig mer och mer för vad jag skrev.
Till sist var jag nästan rädd för reaktionerna mina poster eventuellt skulle få. Satt och vägde olika texter i all oändlighet. Orkade inte fler och längre diskussioner Extremt osunt.
Bloggen blev för en stund där mer en börda än något roligt. Nu vill jag vända på det.

Under tiden som jag haft min veckas uppehåll (det är första veckoledigheten jag har haft från bloggen sedan jag startade?) har jag haft ganska kul. Var i Stockholm och träffade en vän, sett på Heroes, fotboll, och...andats.

Gött.

2 kommentarer:

UltraV:s värld sa...

Jag hoppas att jag inte lade sten på börda med mina åsikter om det hela! Du kämpade verkligen ett tag och det ska du ha all heder av! Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder, heter det ju som bekant!

Emanuel Karlsten sa...

Nejdå, du la ingen börda. Det var nog ingen som la börda förutom jag själv.
Jag ser inte "kampen" som överstökad heller. Allt som hände var ju att Biblarna kom tillbaka. Det svåra är ju nu att veta vilken angreppspunkt man kan ta..