torsdag, juni 28, 2007

Jag står med byxorna nere

Jag läser med stort intresse de kommentarer som kommit in på posten om Gessles musik. Uppenbarligen har bloggens läsare ovanligt god smak, för många uttrycker sin uppskattning. Men även några uppsatsskrivande kommenterare har postat sitt totala avsky för min gessle-sågning, och menat att det är fullständigt oproffsig och subjektiv analys.
Grattis. You got me.

Allra mest förbluffande är det dock att läsa de strålande sista twistarna på dessa negativa kommentarer.
En anonym läsare avslutade med:
Plus att jag nu bildat mig en klar uppfattning om kristna, ni ÄLSKAR att kritisera sånt som ni inte förstår, men HATAR att bli kritiserade
Och Lisa skrev:
men detta är iof en krsiten blogg, ni är ju uppfostrade att kritisera högljut allt som gå emot vad ni tycker.
Jag vill först bara gratulera Lisa för ett strålande grävarbete. Jag vet inte hur du fått reda på det, men det stämmer ju.
Det var i december som vi hade den lilla ceremonin hemma i mitt kök. Jag la över alla bloggens templates och inställningar på en liten diskett och därefter hade vi en högtidlig kristen dopceremoni i köket. Det var fint. Gudsnärvaron var stor. Tyvärr klarade sig inte disketten. Men jag tycker att det gills.

Eller så är jag bara människa. Med en gudstro. Som bloggar. Om sånt som jag tänker på.
Får jag det?

7 kommentarer:

lisa sa...

Din blogg har i stor utsträckning handlat om Subjektiva bedömningra på kristendomen, Sen går du in och gör en själv.

Visst får du, men du tappar ju din respekt.

Simple as that

Kristofer sa...

Jag har hört att kristna inte får vara ironiska, stämmer det?

Emanuel Karlsten sa...

Kristofer: Ja, det stämmer. Ett elfte, stumt, budord. "Varen icke ironiska".
Det står där strax innan "Sägen icke fitta. Inte ens i en bloggpost."

Jag är ledsen, Lisa. Humor och ironi och sånt är svårt. Men det är en del av mig. Med eller utan din respekt.
Men fortsätt gärna att läsa! Jag uppskattar mothugg!

Lisa sa...

"Ironi betecknar det att en person säger en sak, men egentligen menar raka motsatsen"

Då gillar du alltså gessle, elelr vad är det du virrar in dig i nu?

Emanuel Karlsten sa...

Helt rätt. Jag virrar in mig (Du ser, det är ju sånt här du ska finnas för!). Kristofer lurade in mig på ordet, skyller jag på. Det jag syftar skulle kanske snarare kallas kallas "satir". Ett sätt att överdriva och raljera kring en åsikt.

Emelie sa...

"Eller så är jag bara människa. Med en gudstro. Som bloggar. Om sånt som jag tänker på.
Får jag det?"

klart du får!
(säger jag helt opartiskt. för tanken att göra nåt sånt har ju ALDRIG slagit mig.. eländes, bröt jag mot det elfte budordet nu..!?)

(och nej, den här kommentaren har INGET egentligt syfte. förutom att jag har ett flum-behov som inte blivit tillfredställt på ett tag. förlåt)

Emanuel Karlsten sa...

Tack för ditt stöd.