måndag, juni 11, 2007

Länkkul

Hörrni, vi borde länka till varandra mer och oftare. Om ni nu har bloggar, ni som läser. Jag känner inte ens en tiondel av er. Tror jag.

Jag läser ofta pastorn Krister Hultbergs blogg och tycker han skriver både kul och bra. Senast skriver han om ett spel han hittat på nätet. Det är den i USA stora pastorn Joel Osteen som gjort en spel av sin bestseller "Your Best Life Now".
Krister själv tycker det är en smula skrämmande. Att kyrkan börjar göra spel av ledsagande böcker och ger ironiskt förslag på ytterligare titlar som "'Purpose Driven - The Church Game' eller en G12-variant av Risk - 'Dominate The World Through Cellgroups'"

Det tyckte jag var kul.

1 kommentar:

Mackan sa...

Antar att du redan sett Kampen om själarna, va?

Det är dessutom rätt kul att spela (även om jag kan tycka att teologin är lite... eh... svartvit ;) )