fredag, juni 01, 2007

Örebro försöker säga oss något

Håller på att flytta ut ur lägenheter inför sommaren (och hösten). Igår var det således tid för förflyttning av möbler. Stora möbler, bökiga möbler och en del flyttkartonger. Det kändes som ett farväl av Örebro. I alla fall för sommaren. Men kanske för en längre tid?

Det lustiga är att Örebro ger oss samma hälsning som när vi kom - regn. Det är lustigt hur regnet förföljer oss när vi flyttar. När vi packade ihop från Gotland regnade det. När vi åkte förbi Sundbyberg och hämtade mina grejer regnade det. När vi kom till Örebro regnade så mycket som jag aldrig sett det regna i Sverige. Som att Hjälmaren var och gjorde cityseightseeing.

Så igårkväll när jag ska packa in möbler igen regnade det. Igen. Regnade som jag inte sett det göra sedan vi flyttade hit. Jag kunde sträcka ut armen i regnet och sekunden senare krama ut en liter vatten.

Det känns som att Örebro vill säga oss något? Kanske glädjetårar och sorgetårar? I den ordningen då, såklart.

1 kommentar:

Desirée sa...

Tänk jag har också alltid undrat just det. Nu har jag bott i Örebro sen -86 och jag har fortfarande inte listat ut svaret.